ליל הסכינים הארוכות בתקשורת האמריקאית: פוקס ניוז וטאקר קארלסון כבר לא, דוןלמון פוטר מסי.אן.אן

רשת פוקס הודיעה כי כוכב הערוץ טאקר קרלסון "נפרד מהרשת". בדקה התשעים לפני פתיחת המשפט בתביעה שהגישה חברת מכונות ההצבעה דומיניון נגד הערוץ, הושגה פשרה בין שני הצדדים שבמסגרתה פוקס תפצה את דומיניון בסכום של יותר מ-787 מיליון דולרים.

"פוקס ניוז מדיה וטאקר קרלסון הסכימו להיפרד", נכתב בהודעת הערוץ. "אנחנו מודים לו על שירותו ברשת כמגיש וכפרשן. תוכניתו האחרונה של קרלסון שודרה ב-21 באפריל". קרלסון היה מקור לשערוריות וכאבי ראש עבור קברניטי הרשת, בין היתר, בשל התבטאויותיו השנויות במחלוקת החל מבנושאי גזע ועד זכויות להט"ב. בפוקס ניוז לא אמרו מדוע קרלסון, שנחשב בעל השפעה רבה בתנועה השמרנית בארה"ב, עוזב את הערוץ.


דומיניון תבעה את פוקס ניוז בתחילת 2021 בטענה כי המוניטין שלה נפגע קשות כשהרשת שידרה חדשות לבקרים שקרים על אודות מכונות ההצבעה שלה. פוקס הכחישה כי פעלה באופן פסול, ואמרה כי היא בסך הכל דיווחה טענות בעלות ערך חדשותי שעלו מצד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ועורכי דינו — וכי הדבר מוגן באמצעות התיקון הראשון לחוקה, שמגן על חופש הביטוי.

על אף שקרלסון עצמו פקפק בטענותיה של סידני פאוול, עורכת דינו של טראמפ, למניפולציות במכונות ההצבעה — ואף אמר זאת בשידור — תוכניתו כיכבה בתביעה בטענה שהפיצה מידע כוזב לאחר הבחירות לנשיאות ב-2020.pt if it is disabled in your ]

קרלסון נהפך לדמות הפופולרית ביותר בפוקס ניוז, לאחר שהחליף ב-2016 את ביל אוריילי ברצועת הפריים-טיים. הוא עלה לכותרות חדשות לבקרים בשל הסיקור שלו, לאחרונה, כששידר תיעוד מהמתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר 2021 וניסה למזער את חומרת האירוע. ב-2021 שידר ראיון עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במסגרת שבוע שידורים מיוחד מבודפשט, שבו קרא להונגריה מקום שממנו "כולנו יכולים ללמוד המון לקחים".

לפני שהושגה הפשרה עם דומיניון נחשף כי קרלסון כתב הודעות דואר אלקטרוני ומסרונים שבהם העביר ביקורת קשה על טראמפ. זה לא מנע ממנו, לפני כמה שבועות, להקדיש תוכנית שלמה לריאיון עם טראמפ. השידור האחרון של קרלסון ברשת הסתיים כשהוא אוכל פיצה באולפן ומכריז: "אנחנו נחזור!".

מול קרלסון מתנהלת תביעה מצד מפיקה לשעבר בפוקס ניוז, אבי גרוסברג, שטוענת כי הוא יצר תרבות ארגונית מיזוגינית ומפלה. לדבריה, ביום הראשון לעבודתה אצל קרלסון היא גילתה כי מרחב העבודה קושט בתמונות גדולות של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי כשהיא לובשת בגד ים.

מול פוקס ניוז מתנהלת תביעה נוספת מצד חברת טכנולוגיות הצבעה בשם Smartmatic. דובר מטעם החברה אמר, כי "ההליך המשפטי של דומיניון חשף חלק מההתנהלות הפסולה והנזק שנגרם כתוצאה מקמפיין הדיסאינפורמציה של פוקס. החברה שלנו תחשוף את השאר".

גם דון למון בחוץ

שעה בלבד לאחר שפוקס ניוז הודיעה על עזיבתו של טאקר קרלסון, רשת CNN פיטרה את במנחה הוותיק דון למון.

"CNN ודון נפרדו", הודיעה הרשת. דון לנצח יהיה חלק ממשפחת CNN, ואנחנו מודים לו על תרומתו ב-17 השנים האחרונות. אנו מאחלים לו בהצלחה ונעודד אותו בהמשך דרכו". בנוגע לגורלה של תוכנית הבוקר שלו, אותה הנחה לצד פופי הארלו וקייטלן קולינס, נמסר מהרשת כי "'CNN This Morning' משודרת כבר כמעט חצי שנה, ואנו מחויבים להצלחתה".‏


למון בן ה-57, שדבריו ומעשיו האחרונים עוררו מחלוקת רבה, אמר כי הוא המום: נודע לי הבוקר על ידי הסוכן שלי שפוטרתי על ידי CNN", צייץ בטוויטר אני בהלם אחרי 17 שנים ב-CNN הייתי חושב שלמישהו בהנהלה תהיה ההגינות לספר לי על כך ישירות".

"בשום שלב לא קיבלתי שום אינדיקציה שלא אוכל להמשיך לעשות את העבודה שאני אוהב ברשת".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151