7 הרגלים רעים מהם כדאי להמנע בזוגיות

זוגיות אוהבת ותומכת, מתבססת על שני צדדים אשר לכל אחד מהם משקעים ומטענים, דפוסי התנהגויות והרגלים אשר צבר במהלך חייו, חלקם חיוביים וחלקם עלולים להרוס זוגיות שאמורה היתה להיות מושלמת.

רוצים לשמור על מערכת יחסים יציבה ופורחת? שימו לב למספר מלכודות אליהן קל מאוד ליפול, הרגלים רעים אשר אם תשכילו להמנע מהם, תוכלו להנות מזוגיות אוהבת, תומכת וארוכה.

1. הערות פוגעניות: ציניות היא אחד מהאויבים הגדולים של מערכת יחסים המבוססת על אמון, כבוד, חום ואהבה. על מנת לשמור על זוגיות טובה, עשו לכם הרגל והימנעו ככל האפשר מהערות פוגעניות, סרקזם וציניות כלפי בני הזוג שלכם, רגשותיהם, תחביביהם וכמובן הופעתם החיצונית.

המשפט “בכל צחוק יש טיפת אמת” נכון מאוד בכל הקשור לזוגיות ולעיתים אנו מוצאים את עצמנו מתבדחים על חשבון מושא האהבה שלנו, על מנת להעביר לו מסר. לפני שאתם מוצאים את עצמכם זורקים איזו הערה או משפט עוקצני, חישבו עם עצמכם, כיצד אתם הייתם חשים?

2. לתת פתרונות כאשר בן הזוג מחפש אחר אוזן קשבת: זוגיות אוהבת ותומכת היא כזו בה שני בני הזוג משמשים אוזן קשבת האחד כלפי השני.

כאשר בני הזוג שלכם חולקים אתכם דבר מה, ברבים מהמקרים הם אינם מחפשים אחר פתרון יצירתי, אלא רק אוזן קשבת לתסכולים וקשיים.

חיפוש אחר פתרונות מהירים אינו תפקידכם תמיד ועלול להוביל את השיחה למקום מחניק ומלחיץ. רצוי בשלב ראשון רק להאזין ובמידה ורומזים לכם או מבקשים אחר פתרון, הציעו אחד משלכם.

3. שיפוטיות יתר: שיפוטיות יתר היא נגזרת של אליטיזם ויהירות. כאשר אתם שופטים את בני הזוג שלכם שוב ושוב, אתם נוטעים בו תחושות של חוסר בטחון ואתם לא באמת עוזרים… אתם מנסים לשנות אותו.

אל תנסו לשנות את בן או בת הזוג שלכם. התייחסו אליו כאל ישות עצמאית ונפרדת, כזו שעליכם לחזק ולא לערער.
4. התגוננות מפני ביקורת: כיצד אתם מגיבים לביקורת? האם אתם נכנסים למצב התגוננות ושוללים כל מה שנאמר כלפיכם? או מקשיבים באדיבות ומבינים ומשתמשים בה על מנת להתפתח ולצמוח? על מנת לקיים זוגיות יציבה ופורחת, כדאי מאוד להאזין לדברי הביקורת מצד אלו האוהבים אתכם. מי שבאמת אוהב אתכם ובחר להיות אתכם, רוצה בטובתכם.

5. מי הבוס? רובנו לא אוהבים כשאנשים אומרים לנו מה לעשות, כך גם בן או בת הזוג שלכם. על מנת להמריץ את אהובכם לעשות משהו עבורכם הזכירו לו תמיד את חזונכם המשותף, את החלומות המשותפים שלכם והתקוות המשותפות שלכם לעתיד. הדבר נכון במיוחד כאשר עולים ויכוחים באשר למקום המגורים המשותף, רכישות משותפות ואף בכל הקשור לגידול וחינוך הילדים.

6. להתלונן: זה בסדר להתלונן ולקטר מדי פעם… במוקדם או במאוחר, כולנו עושים ונעשה זאת.

אבל אדם המתלונן על כל דבר באופן עקבי הופך את סביבתו למלחיצה ועשוי להתיש את רעהו, והדבר נכון שבעתיים בזוגיות. בני אדם נמשכים לאנשים חיוביים ונמנעים מ”מוצצי אנרגיה” השואבים מהם כוחות על ידי תלונות שמקורן לרוב בחוסר תשומת לב. אם בני הזוג שלכם העירו לכם אי פעם שאתם “מקטרים” – אף פעם לא מאוחר להשתנות.

7. עקביות: אחד המבחנים החשובים בכל זוגיות, הוא היכולת של מי מבני הזוג להיות עקביים באשר לדברים מוסכמים. ריבים, ויכוחים ומחלוקות הם חלק בלתי נפרד מכל זוגיות ומאפשרים התפתחות של כל צד ופריחה משותפת.

סופו של כל ויכוח מסתיים בפשרה משותפת המקדמת את הזוגיות שלכם שלב אחד נוסף. מה שעלול לחבל בהתקדמות זו, הוא כאשר אחד מהצדדים מסכים להתפשר בנושא מסויים, ולאחר זמן מה- חוזר בו.

בהרבה מהמקרים הפשרות המדומות הללו הן תוצאה של רצון לסיים את הויכוח כמה שיותר מהר, אך אין פתרונות קלים. יש ליישב את המחלוקות בצורה רציונלית, שקולה ורגועה. כך תפחיתו את המקרים של חוסר עקביות על נושאים מוסכמים, אשר פוגמת באמינות שלכם ומשאירה טעם רע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151