התבוללות

יד לאחים חושף: משרד התיירות הפנה מדריכי תיירות להשתלמות במכללה להכשרת מיסיונרים

שערורייה כזו לא זוכרים ביד לאחים שנים רבות: מדריכי תיירות נסערים פנו לארגון וסיפרו כי במסגרת ההכשרה שהם חייבים לעבור, ניתנה להם האפשרות להשתתף ביום עיון שיועבר ב’מכללה למקרא’ – המרכז הגדול בישראל להכשרת מיסיונרים להטפה להמרת דת. המדריכים סיפרו כי לא משרד התיירות ולא ‘המכללה למקרא’ לא טרחו לגלות בפרסומיהם את פועלה הקבוע של המכללה.

ביד לאחים התארגנו במהירות ופעילי שטח של הארגון התייצבו בבוקר יום ההכשרה וחילקו למדריכים שנכנסו למקום עלון הסברה עם מידע מדויק על זהותה האמיתית של המכללה. בעלון שכותרתו “מי את ‘המכללה למקרא’?” נכתב, בין היתר, כי המכללה היא מוסד לימודי נוצרי אוונגליסטי שנועד להכשיר פסטורים (כמרים נוצריים) של כת ‘היהודים המשיחיים’ להטפה להמרת דת בישראל. כנגד ‘המכללה למקרא’ מתקיים בימים אלו דיון בבית המשפט המחוזי בלוד, לנוכח הטפה ופגיעה בקטינים המהווה עבירה על החוק הפלילי, כפי שמופיע בספר החוקים של מדינת ישראל.

הפלאייר המיוחד שהוכן המסביר על פניה האמיתיות של המכללה

בעלון מופיעים ציטוטים מבכירי המדינה לדורותיה, לרבות אלו הידועים כרחוקים משמירת תורה ומצוות, שתקפו בחריפות את המיסיונרים וקבעו כי אין מקום לפעילותם בישראל.

מתגובות המדריכים עלה כי רובם לא ידעו דבר וחצי דבר על מטרת המכללה ואופיה. בעקבות האזהרה הודיעו יסננו את החומר שילמד במקום וייקחו אותו בערבון מוגבל. אחד מהם סיפר לאנשי יד לאחים כי הם חייבים להשתתף ביום העיון שכן כל מדריך מחויב לעבור בכל שנה לפחות השתלמות אחת מטעם משרד התיירות.

במקביל, כמה מהמדריכים הסכימו להעביר בצורה שוטפת מידע מתוך יום העיון, והפרטים שמסרו זעזעו עוד יותר. כך למשל התברר כי בהפסקות שבין ההרצאות הוצעו להם ספרים מיסיונריים במחירים מסובסדים. “המיסיונרים מנצלים את העובדה שמשרד התיירות משתף עמם פעולה ומנצלים בתעוזה את הגעתנו אליהם, לצורכי הטפה” כתב אחד המשתתפים ששיגר עם המסר הזה תיעוד שחושף את מכירת הספרות המיסיונרית.

מדריך אחר אמר כי המכללה זרתה חול בעיניהם כשלמרות הבטחתה בפרסומים השונים כי תאפשר לנציגי שלוש הדתות המונותאיסטיות להציג את עיקרי דתם, במשבצת שיועדה ליהדות הופיע בפניהם המיסיונר הבכיר גולן ברושי שהציג את התורה הקדושה בצורה מעוותת ומסולפת וכרך בדבריו תיאולוגיה נוצרית. “ציפיתי לשמוע על התורה מפי יהודי ולא מפי מומר לנצרות. זו רמייה” אמר בכעס.
ביד לאחים אמרו השבוע כי “חבל שמשרד התיירות בחר במכללה מיסיונרית החותרת תחת אושיות היהדות כאחת הספקיות שלו. חמורה יותר היא העובדה שמדובר בגוף שכנגדו מתנהל בימים אלו משפטי בגין הטפה לקטינים שהביאה להמרת דתם, עבירה פלילית שהעובר עליה צפוי למאסר על פי חוק”.

עוד ציינו ביד לאחים כי מיד עם היוודע הפרטים פנתה הנהלת הארגון לשר התיירות מר חיים כץ בקריאה דחופה להפסקת ההתקשרות לאלתר בין משרד התיירות לבין המכללה המיסיונרית וכי התקווה היא שהפנייה תיענה ויושם קץ ללגיטימציה למיסיון ולעבריינים בשירותו כמו גם ללגיטימציה לאנשיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151