הרב אורי זוהר הלך לעולמו

הרב אורי זוהר השיב נשמתו לבורא, זוהר התמוטט כאשר נתקף באירוע לב, כל הניסיונות להחיותו עלו בתוהו.

אורי זוהר נולד בתל אביב להורים שעלו מפולין. באמצע שנות החמישים, כאשר שירת בצה"ל תקף קצין ונשפט למחבוש. בהיותו בכלא הצבאי, פגש אותו ארי הרצברג קצין החינוך של הנח"ל והאחראי על להקת הנח"ל וצרפו ללהקה. זוהר שירת עם חיים טופול, אברהם הפנר, נחמה הנדל, איתמר כהן, עליזה קאשי, גליה טופול, אליהו (ברקו) ברקאי, נירה עדי, אריק אינשטיין, יוסי פרוסט, יוסל'ה אורג, עמי גלעד ואחרים.

אורי נמנה עם יוצאי הלהקה שהקימו את להקת "בצל ירוק" שזכתה להצלחה רבה כבר בתכניתה הראשונה. בשנת 1960 כשהתפרקה הלהקה החל לשתף פעולה עם שייקה אופיר איתו הופיע במספר מערכונים. בחודש ינואר, 1959 העלתה להקת הנח"ל את תכניתה ה-12 "לא לצאת מן הכלים" אותה ביים אורי בניהול מוסיקלי של נעמי פולני. בתכנית זו בלטו הלהיטים: "דינה ברזילי", "אחד גבוה ושניים קטנים", "רוח סתיו", "חופשה באדום" ואחרים.

עם הקמת התיאטרון העממי בידי אברהם דשא "פשנל", השתתף זוהר במופעים המוזיקליים " משלי ערב" ו"תל אביב הקטנה", העלה תכניות יחיד ברדיו ונחשב מראשוני הסטנדאפיסטים בישראל.

עם הקמת הטלוויזיה הישראלית החל להנחות וליצור תכניות כמו: "לול" אותה ביים, "זה הסוד שלי", הנחה טקסי "מלכת היופי" וניצחון מכבי תל אביב בשנת 1977 . עם אישתו הראשונה הזמרת אילנה רובינא ביצע את השיר "החופש בבית ההבראה".

בהופעותיו נהג לשאול את הקהל שאלה שאיפיינה אותו: "אני יפה"?

עד שנת 1977 בה החל בתהליך חזרה בתשובה היה שחקן ובדרן מבוקש. תהליך החזרה בתשובה החל בעקבות פגישה עם הרב יצחק שלמה זילברמן באירוע שמחה שהיה בירושלים.

עם זאת פרש סופית מעולם הבידור עבר לישיבת "אור שמח" בירושלים ולמד גם בישיבת "אדרת אליהו" של הרב זילברמן והעביר בה גם שיעורים.
בסרט "עינים גדולות" אותו ביים, הכיר את השחקנית אליה שוסטר אותה נשא לאישה.

לזוג שהתגורר בירושלים שבעה ילדים. שני בניו הבוגרים אפרים פישל ושלום נישאו עם בנותיהם של אלונה ואריק אינשטיין שאף הן חזרו בתשובה.
מאז חזר בתשובה הקדיש זוהר את עיקר חייו להתעמקות בדת היהודית, נהג להרצות בארץ ובחו"ל.

אורי נפטר ב-2 ביוני 2022 לאחר שלקה בליבו בביתו .
יהי זכרו ברוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151