קליפורניה נגד פלורידה: המושל ניוסם כינה את דיסנטיס "איש קטן ופתאטי" לאחר שמהגרים מדרום אמריקה נשלחו בטיסה מיוחדת והורדו בסקרמנטו

מושל קליפורניה גאווין ניוסום תקף את מושל פלורידה רון דה-סנטיס, וקרא להאשים חטיפה נגד מושל פלורידה לאחר שקבוצת מהגרים הורדה בסקרמנטו. ניוסום פנה לטוויטר ואמר, "@RonDeSantis, איש קטן ופתטי שכמוך. זה לא מרתה'ס ויניארד. סעיפי חטיפה?" הוא כלל צילום מסך שכלל חלק מחוק העונשין של החטיפה מאתר האינטרנט של ה- California Legislative Information.

במהלך סוף השבוע, התובע הכללי רוב בונטה טוען שפלורידה סידרה להעביר את הקבוצה הראשונה, שהיו מהגרים מדרום אמריקה, מטקסס לקליפורניה ולהוריד אותה בסקרמנטו, וציין כי הוא בוחן אם בוצעו פשעים בתהליך.

אם זה נכון, 16 המהגרים הקולומביאנים ומווונצואלה שהופיעו במפקדה של הכנסייה הקתולית בסקרמנטו ביום שישי יהיו האחרונים שהועברו ממדינה בהנהגת רפובליקנים למדינה בהובלת הדמוקרטים. למהגרים היו מסמכים שנראו כאילו הונפקו על ידי מדינת פלורידה, אם כי הנסיבות סביב הגעתם עדיין בחקירה, אמר בונטה בשבת. הוא גם אמר שהוא בוחן אם התרחשו הפרות של החוק האזרחי או הפלילי.

"בזמן שאנחנו ממשיכים לאסוף ראיות, אני רוצה לומר את זה בצורה ברורה מאוד: חטיפה בסנקציה של המדינה היא לא בחירה של מדיניות ציבורית, היא לא מוסרית ומגעילה", אמר בונטה בהצהרה.


קבוצה שנייה של כ-20 מהגרים הגיעה לסקרמנטו בטיסה פרטית ביום שני בבוקר, כך אמר דובר משרד המשפטים של קליפורניה. ה-DOJ של קליפורניה יצר מאז קשר עם הקבוצה. הדובר אמר כי נראה שהטיסה החדשה הופעלה על ידי אותה חברה הקשורה לקבוצה שהגיעה ביום שישי, והיה לה תיעוד ממדינת פלורידה.

הדובר אמר ש-Vertol Systems Co. ריכזה את הטיסה, שהיא אותו ספק שתיאם לאחרונה טיסות מהגרים למרתה'ס ויניארד.

אדי קרמונה, מנהל קמפיין ב-PICO California, קבוצה מבוססת אמונה המסייעת למהגרים, אמר כי פקידי ההגירה בארה"ב כבר עיבדו את נתוני הצעירות והצעירים ונתנו להם תאריכים לבית המשפט לגבי בקשת ההמקלט שלהם, כאשר "אנשים המייצגים קבלן פרטי" פנו אליהם בחוץ מרכז מהגרים באל פאסו, טקסס, והציע לעזור להם למצוא עבודה ולהביא אותם ליעדים הסופיים שלהם.


"שיקרו להם והונו אותם בכוונה", אמר קרמונה, והוסיף כי למהגרים לא היה מושג היכן הם נמצאים לאחר שהורדו בסקרמנטו. הוא אמר שיש להם תאריכים בבית משפט בערים ברחבי המדינה, לא רק בטקסס, ושאף אחד מהם לא התכוון להגיע לקליפורניה. המהגרים הועברו מטקסס לניו מקסיקו ולאחר מכן הוטסו במטוס שכור לבירת קליפורניה, שם הורידו אותם מול המטה של הכנסיה הקתולית, אמרו גורמים רשמיים בקליפורניה.

המסמכים של המהגרים אמרו שהם הועברו באמצעות תוכנית המנוהלת על ידי החטיבה לניהול חירום של פלורידה ובוצעה על ידי Vertol Systems Co., אמרה טארה גאלגוס, דוברת בונטה. פלורידה שילמה לאותו קבלן 1.56 מיליון דולר בשנה שעברה כדי להטיס מהגרים מטקסס למרתה'ס ויניארד, מסצ'וסטס, ועבור טיסה שנייה אפשרית לדלאוור שמעולם לא התקיימה. המושלים הרפובליקנים של טקסס ואריזונה שלחו בעבר אלפי מהגרים באוטובוסים לניו יורק, שיקגו וושינגטון הבירה, אבל טיסות השכר הנדירות מהוות הסלמה בטקטיקה.


דיסנטיס, המבקש את המועמדות הרפובליקנית לרוץ לנשיאות, היה מבקר חריף של מדיניות ההגירה הפדרלית תחת הנשיא ג'ו ביידן ופירסם רבות את תפקידה של פלורידה במקרים קודמים שבהם הועברו מהגרים למדינות בהנהגת דמוקרטית.

דסנטיס הפך את תוכנית העברת המהגרים לאחת מהעדיפויות הפוליטיות הראשיות שלו, תוך שימוש בתהליך החקיקה של המדינה כדי להפנות אליה מיליוני דולרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151