הטקטיקה הרוסית הלקוחה מארגוני הטרור

במהלך הלחימה באירפין נחרבו בניינים רבים בעיר עד היסוד, וההערכה היא שייקח זמן רב עד שתשוקם ותהיה ראויה למגורים

גורמים רשמיים באוקראינה הודיעו כי הצליחו להדוף את הכוחות הרוסיים מהעיר אירפין שבפרברי קייב, אחרי שבועות ארוכים של לחימה עיקשת.

במהלך הלחימה נחרבו בניינים רבים בעיר עד היסוד, וההערכה היא שייקח זמן רב עד שתשוקם ותהיה ראויה למגורים.

ראש העיר אירפין פרסם הודעה מצולמת אותה מסר מתוך רכב משוריין שסייר באירפין החרבה. הוא החמיא לצבא ולהנהגה של אוקראינה על עמידה עיקשת ואיתנה אל מול הכובש הרוסי, אבל הזהיר את התושבים שנמלטו שלא ימהרו לחזור משום שהמצב באזור עדיין אינו יציב ובטוח.

לדבריו, צבא אוקראינה עבר לעמדות קדמיות יותר ומשם הוא ממשיך להילחם בחיילי צבא רוסיה ולהדוף אותם. עם זאת, פגזים ורקטות עדיין נוחתים ברחבי העיר.

בנוסף להישג באירפין הודיעה אוקראינה על שחרורם של כמה כפרים נוספים באזור, בהם גם הכפר רודניצקי.

באחד התיעודים המגיעים מאוקראינה, נראית שיירה של טנדרים מסוג 'טויוטה' ודומיהם, כשהם מרוחים בבוץ לשם הסוואה המסומנים באות Z כמו כל כלי הלחימה הרוסיים באוקראינה.

ברכבים הותקנו מקלעים עם לוח הגנה מאולתר מפלדה שמאחוריו אמור להסתתר החייל המתפעל את המקלע להסתתר.

השמשת כלי רכב אזרחיים והפיכתם לכלים צבאיים היא טקטיקה המוכרת בעיקר בארגון הטרור דאע"ש ומארגוני טרור נוספים.

ההערכה היא כי רוסיה סובלת מאובדן של המוני טנקים ומשוריינים, מה שמאלץ אותה לאלתר פתרונות הלקוחים מעולמם של ארגוני טרור חסרי אמצעים. יתכן גם שמדובר בנסיון רוסי לעבור לכלי רכב קלים וניידים יותר, אולי הם יצליחו במקום שבו נכשלו הכלים הכבדים והמסורבלים.

ובעוד אוקראינה מדווחת על הישגים, מצליחים גם הרוסים לרשום הישגים נוספים בקרב על מריופול. מומחים צבאיים מעריכים כי העיר צפויה ליפול לידי רוסיה באופן מלא בימים הקרובים.

רוסיה משקיעה מאמצים אדירים בנסיון לכבוש אותה. נשיא צ'צ'ניה רמזאן קדירוב, שנחשב לעושה דברו של פוטין, הגיע לחזית הלחימה במריופול כדי לפקד בשדה הקרב על אנשי הגדוד הצ'צ'ני של צבא רוסי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151