אישה באמצע גיל 30

״איך קורה שבגיל 35 אני מתחילה לסבול מתופעות שקשורות לגיל המעבר?״, שואלת אותי לינדה, כעוסה ומופתעת. היא לא נרדמת בלילות גם כשהיא עייפה מאוד אחרי יום עבודה, אחרי התרוצצות עם הילדים וכל דבר שבעלה אומר מעצבן אותה. "הוא נח בערב מול הטלוויזיה, ומה איתי?".

בעבר הרחוק היה "גיל אמצע החיים" אצל נשים בעשור הרביעי לחייהן, וכיום בספרות המקצועית הגיל עלה עשור, ולאחרונה גם התחילו להתייחס למשבר אפשרי בגילאי ה-30. זאת תקופה של התמודדות וצומת דרכים בקבלת החלטות חשובות בחיי הזוגיות, ילדים ומקצוע.

לפי התיאוריה הפסיכו חברתית שפיתח אריק אריקסון בכל שלב בחיים מתרחש קונפליקט הטומן בחובו משבר זהות. בגיל 19-35 הקונפליקט הוא בין האינטימיות לבדידות. התמודדות חיובית תוביל לאהבה, לבניית זוגיות, ולקבלת אחריות מקצועית. מי שאינם עומדים במשימה התפתחותית זו בגיל 30 חווים היתקעות וחוסר סיפוק. הקושי, על פי אריקסון, נובע לעיתים קרובות מחוסר הצלחה במטלות התפתחות כבר בשלבים יותר מוקדמים בחיים (למשל, אמון בסיסי, אחריות). מודעות לתקיעות שלנו עוזרת לעשיית חשבון נפש: אני מרוצה מחיי? ואם לא אז מה הייתי רוצה לשנות? מה מעכב אותי? מה מקדם אותי?

אם בגיל 20 הרגשתי עדיין כמו ילדה, סטודנטית של החיים, מתנסה בחוויות, החיים עוד לפני, פתאום בגיל 30 וקצת אני כבר לא ילדה, לעיתים כבר אימא לילדים, והסובבים אותי מתייחסים אליי כבוגרת: ״מה תרצי גבירתי?״ וכשאת יוצאת לדייט עם בעלך פעם ב… השומר בכניסה למועדון כבר לא מבקש ממך תעודת זהות כדי לבדוק אם את כבר בת 21 וכבר מותר לך לפי החוק לשתות אלכוהול.

לינדה אימא לשניים, בן (8) ובת (5), סוף-סוף כבר ישנה לילה מלא וגם בסופי שבוע לא צריכה בבקרים לעשות תורנות עם בעלה מי יקום לשחק עם הילדים. היא תשמח לצרף למשפחה ילד שלישי אך זיכרונות מגידול שני ילדיהם מעלים אצלה סימני שאלה. בעלה משאיר את ההחלטה בידיה מה שמקשה עליה עוד יותר. היא חוששת שהקרירה שלה תחסם, היא כבר לא נראית כמו פעם: הבטן שלה כבר לא מתוחה, החזה לא כמו שהיה. היא רוצה להשקיע במראה שלה, מרגישה מבולבלת, עמוסה במטלות ושאלות.

אנחנו עורכות רשימת מטלות שהיא בוחרת, חלומות ורצונות, ומשאירות טור ריק באמצע. בטור הריק היא כותבת כיצד לשלב בין מטלות. במקביל אנחנו בוחנות עבורה מטרות לטווח קצר וארוך, כמות האנרגיה שהיא נדרשת להשקיע, והאם מתאים לה להשקיע מאמץ.

תוך כדי לינדה חשה כי עולים ומתחברים אצלה חלקים של חוויות מילדותה, מבית הוריה, אמה כמודל עבורה (חיובי ושלילי כאחד) והתחושות שלה במערכת הזוגית.

אכן, בגיל 30 וקצת לינדה כבר אינה נערה. היא אישה אשר נדרשת לקבל החלטות מעצימות, לעיתים כואבות. יחד עם זאת לפניה מספיק זמן כדי ליישם תוכנית שהיא בחרה לעצמה, לטעות, להצליח, ולשנות.


בהצלחה !

ד״ר נטע פלג-אורן, בעלת רישיון מקצועי בישראל ובפלורידה כפסיכותרפיסטית (Ph.D, LCSW), היפנותרפיסטית קלינית מוסמכת, בעלת קליניקה פרטית ב Aventura.
חברת סגל (התנדבות) בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מיאמי. פירסמה מאמרים בנושאים פסיכולוגיים וחברתיים בכתבי עת מדעים.
ד״ר נטע עוזרת לפונים אליה להתמודד עם קשיים מנטליים וחברתיים סביב: חרדה, דיכאון, הפרעת אכילה, התמכרות לסמים אלכוהול סיגריות, שליטה בכעסים, מחלות פיזיות, שכול, מציאת ״אני האישי״, הגירה, הורות לילדים בוגרים, ומערכת יחסים זוגית. ד״ר נטע מטפלת אינדבידואלית (אחד על אחד), מטפלת זוגית ומומחית בהנחית קבוצות. בנוסף, פסיכותרפיסטית מורשת של משרד הביטחון.
משפחות המוכרות על ידי משרד הביטחון מוזמנות לפנות ולקבל פרטים לגבי הליכי הפניה וטיפול.

לקריאה נוספת פנו לאתר www.netapelegoren.com או לטלפון 786.877.0919
לפונים מובטחת סודיות מקצועית!!
המאמרים בטור מבוססים על סיפורים מן החיים בשינוי שם ופרטים. כל קשר בין הדמויות וההתרחשויות המתוארות במאמרים לבין המציאות הינו מקרי לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151