חיילת שמזדהה כגבר הוכנסה למגורי בנים

החיילת קיבלה חדר משלה בתוך מגורי הבנים באוגדת עזה, כולל שירותים ומקלחת שעומדים לרשותה. חיילים בני ישיבות מוחים על תחושת חוסר הנוחות ומבקשים לישון במועדון הגדודי. תגובת דובר צה"ל: "העברת החייל בוצעה על פי פקודות הצבא"

חיילת צה"ל המשרתת במחנה רעים באוגדת עזה החליטה להזדהות כגבר, ביקשה שיפנו אליה בלשון זכר ואף לקבל תנאי שירות של חיילים גברים.

בצבא קיבלו את בקשתה והחיילים המשרתים לצידה באותו גדוד "תקשוב" כיבדו את רצונותיה, אלא שלפני כשבועיים החליטו המפקדים לשכן את החיילת במגורי הבנים בבסיס.

החיילת קיבלה חדר שבו היא יכולה לישון לבדה, וגם שירותים ומקלחת שבמשך שעה אחת ביום משמשים רק אותה, אך בתוך מתחם מגורי הבנים.

חיילים בני ישיבות החלו לחוש אי נוחות לנוכח החיילת המסתובבת לצידם במגורים ופנו לרב אוגדת עזה. הרב הצבאי הסביר שהפקודות מחייבות את הצבא לקבל ולכבד את רצונותיה של החיילת. החיילים פנו גם לישיבה שבה למדו ולאיגוד ישיבות ההסדר בבקשה שאלו יפנו לבכירים בצה"ל ויימצא פתרון משביע רצון. בינתיים החיילים מסרבים לישון עם החיילת באותו מתחם והמפקדים מאפשרים להם לישון במגורי בנים שנמצאים בבסיס סמוך. החיילים דורשים לישון במועדון הגדודי אך מפקד הגדוד מסרב.

"אחד החברים שלי הסתובב עם תחתונים בתוך המגורים ופתאום קלט אותה", סיפר חייל בגדוד בשיחה עם בני משפחתו, "נוצרו סיטואציות מביכות ומטרידות. הרב אומר שהוא עושה מה שהוא יכול, 'יש פקודות וזה מה שאפשר לעשות'".

"ניסיתי לדבר עם הרבנים מהישיבה", תיאר החייל, "מנסים לנהל דברים מבחוץ אבל לא בהכל מצליחים, יכול להיות שעדיין מנסים לטפל בעניינים האלה מבחוץ אבל כרגע אין יותר מידי שינוי. יש עוד חבר'ה שזה מפריע להם ואני מקווה שהצבא ימצא פתרון".

תגובת דובר צה"ל: "העברת החייל לחדר נפרד במגורי הבנים בוצעה על פי פקודות הצבא ותוך בחינת המקרה לגופו. לא נפרט מעבר לכך מטעמים ברורים של צנעת הפרט. צה"ל עושה וימשיך לעשות את מירב המאמצים על מנת לתת את תנאי השירות המתאימים בעבור כלל משרתיו".

בארגון תורת לחימה הגיבו: "שוב מתברר כי יוהל"ם פוגעת בחיילות וחיילים וגם בפקודות צה"ל. תפקידו של צה"ל להלחם במחבלים ולא לקדם אג'נדות אחרות שמפריעות למטרה. מצבים הזויים כמו באירוע המדובר, הם תוצר ישיר של האג'נדות המוזרות של הגוף המיותר יוהל"ם אותו חייבים לסגור מיידית. אנו קוראים לרמטכ"ל כוכבי להחזיר את השפיות אל צה"ל ולכבד את המשרתים, נשים וגברים וגם את הפקודות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151