מיליארד ש"ח לפיתוח כלכלי של ירושלים

השבוע כשמציינים 55 שנים לאיחודה של ירושלים, מאז אותם קרבות הגבורה של לוחמינו האמיצים שבעקבותם השבנו את הריבונות היהודית לעיר העתיקה, לרחבת הכותל המערבי ולהר הבית, אחרי 2000 שנות גלות, מודיע בישיבתה החגיגית של הממשלה שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין על תוכנית חומש למען פיתוח ענפי ההיי-טק והביו-טק בירושלים, חיזוק האקדמיה וביסוס התיירות בעיר.

התכנית החדשה "לביא" בהובלת משרד ירושלים ומורשת, תבוצע בידי הרשות לפיתוח ירושלים בין השנים 2022 – 2026, ותפעיל מנועי צמיחה לחיזוק כלכלת ירושלים.

השר אלקין הצליח להביא להגדלה משמעותית של התקציב הממשלתי לתוכנית העומד על כמיליארד שקלים. המטרה לחזק את יתרונותיה היחסיים של הבירה בכמה תחומים, יותר מ-240 מיליוני שקלים יושקעו בפיתוח תעסוקה איכותית ומתקדמת, יושם דגש על ענפי ההיי-טק והביו-טק, שיוכלו להישען על בתי החולים שערי צדק והדסה, ועל המוסדות האקדמיים ובית הספר לרפואה.

עוד בתוכנית, השקעה של 70 מיליון שקלים באקדמיה הירושלמית שתתממקד בהעלאת מספר הסטודנטים הלומדים מקצועות טכנולוגיים, העצמת התשתיות במוסדות האקדמיים בעיר וכן הגדלת מספר הסטודנטים החרדים. לענף התיירות יועבר תקציב של 160 מיליון שקלים ולטובת שיפור איכות החיים ופיתוח עירוני כמו הקמת פארקים, מרכזי תרבות ושבילי אופניים. כ-350 מיליון שקלים יוקצו להעברת מכללות הפיקוד וההדרכה של צה"ל לירושלים, המעבר יתרחש בשנים הקרובות והמכללות יוקמו בפאתי שכונת קריית מנחם בבירה.

בנוסף ולראשונה יושקעו 10 מיליון שקלים בביסוסה של ירושלים כ"עיר ממשל" וכן לעידוד גופים וחברות ציבוריות העומדים בקשרי עבודה עם משרדי הממשלה לעבור לירושלים במטרה לייצר סביבה ממשלתית.
השר אלקין הוסיף עוד ואמר "אנו שומרים את ירושלים העתיקה כבירת מדינת ישראל הנצחית, ומצעידים אותה לעיר חדשנית ומתקדמת למאה ה-21 ".

"אנו מביאים בשורה לירושלים ביום חגה, התוכנית והפרויקטים מובילים בימים אלו את ההשקעה הממשלתית הרחבה ביותר מאז קום המדינה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151