סקר מדאיג: הצעירים האמריקאים תומכים בפלסטינים יותר מאשר בישראלים!

אמריקאים צעירים תומכים בפלסטינים יותר מאשר בישראלים – כך עולה מסקר של מכון פיו האמריקאי שפורסם ביום חמישי. הממצאים מספקים עדות נוספת לכך שעמדתם של האמריקאים על הסוגיה הישראלית-פלסטינית משתנה לפי גיל ועמדה פוליטית.

לפי הסקר, 61% מהמבוגרים האמריקאים מתחת לגיל 30 רואים את הפלסטינים בחיוב, לעומת 56% שרואים כך את הישראלים. הממשל הפלסטיני והממשל הישראלי זוכים לשיעור תמיכה נמוך ודומה – 35% ו-34%, בהתאמה. עמדתם של מבוגרים צעירים כלפי המנהיגות הישראלית והפלסטינית שלילית יותר בהשוואה למבוגרים מעל גיל 65 – 43% לעומת 18%.

הפער בתפיסות בין צעירים למבוגרים בא לידי ביטוי גם בעמדתם לגבי פתרון שתי המדינות. צעירים נוטים יותר להכיר בכך שאינם בטוחים מהו הפתרון הטוב ביותר, בעוד שמבוגרים תומכים יותר בפתרון שתי המדינות.

מהסקר עולה עוד כי לדמוקרטים עמדות חיוביות כלפי ישראלים ופלסטינים כאחד (60% ו-64%, בהתאמה), בעוד כלפי הממשל הישראלי והפלסטיני שיעור בעלי עמדות חיוביות נמוך יותר (34% ו-37%, בהתאמה). מנגד, עמדותיהם של רפובליקאים לגבי הישראלים והממשל הישראלי (78% ו-37%) חיוביות הרבה יותר מעמדותיהם לגבי הפלסטינים והרשות הפלסטינית (66% ו-18%).

במקביל, 70% מהאוונגליסטים הלבנים בארה"ב – יותר מפי שניים מיהודי ארה"ב – מאמינים שאלוהים נתן את ארץ ישראל לעם היהודי. לכמעט תשעה מעשרה פרוטסטנטים אוונגליסטים לבנים (86%) יש דעה חיובית עם העם הישראלי. 30% מכלל האמריקאים אומרים שאלוהים נתן את ארץ ישראל לעם היהודי. בקרב הרפובליקנים חושבים כך 46% ובקרב הדמוקרטים 18%.

84% מהאמריקאים לא שמעו הרבה, אם בכלל, על תנועת החרם BDS. רק 7% שמעו על תנועת החרם, וגם תומכים בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151