סקר בארה"ב: 84% תומכים בחובת בדיקת רקע פלילי ונפשי לפני מכירת נשק

סקר חדש בעקבות מסע הרצח בעקבות מסע הרצח בטקסס, על עמדות האזרחים בסוגיית הבקרה על נשק, שנערך על ידי סוכנות הידיעות רויטרס וחברת הסקרים 'איפסוס' ודגם 940 תושבים – 84% מצא כי מהאמריאנים תומכים בחובת בדיקת רקע פלילי ונפשי לפני מכירת נשק.

כ-70% תומכים בחקיקה שתאפשר לרשויות החוק להחרים נשק ממי שעשוי לסכן את הציבור.

בנוסף, 72% מהנשאלים השיבו בחיוב לשאלה אם יתמכו בהעלאת גיל המינימום לרכישת כלי נשק מ-18 ל-21. עם זאת, רק 35% מהנשאלים אמרו כי הם בטוחים שמחוקקים במדינה יפעלו לחיזוק חוקי בקרת הנשק, בעוד 49% אמרו שהם לא בטוחים. מדיניות זו נתמכה על ידי רוב רחב של רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, ומהדהדת ממצאי סקרים קודמים.

כ-65% מהנשאלים אמרו שבאמריקה יש כל כך הרבה ירי המוני בגלל הזמינות הקלה של נשק חם. עם זאת, הסקר מצא שהאמריקאים היו חלוקים יותר ביחס למדיניות שכבר קיימת במדינות רבות שהופכות את הנשק לחלק מחיי היומיום.
הרוב, 54%, אמרו שנשיאת אקדח היא הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני ירי המוני, בעוד 45% אמרו שהם תומכים בחימוש מורים או צוות בית ספר יסודי.

כ-43% אמרו שאזרחים שומרי חוק צריכים להיות מסוגלים לשאת אקדחים בכנסייה, בעבודה או בחנות, בעוד ש-69% תמכו בחוקים המאפשרים לאנשים לקבל אישור לשאת נשק סמוי.

הטבח בטקסס היה הירי ההמוני הקטלני ביותר בבית ספר מאז דצמבר 2012, אז אירע הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בעיר ניוטאון שבקונטיקט. 26 קורבנות נרצחו אז, ביניהם 20 ילדים.

אחרי הטבח בקונטיקט מחוקקים משני צדי המתרס ניהלו פגישות משא ומתן ואף ניסחו תוכנית להרחבה של בדיקות הרקע שבהם צריכים לעמוד רוכשי הנשק, אך ברגע האמת כל יוזמות החקיקה הגדולות קרסו כשנתקלו במחסומים מצד האגף השמרני ביותר במפלגה הרפובליקנית. בשנים שעברו מאז דיונים כונסו והצעות חוק חדשות עלו, אבל שוב ושוב סיכלו הרפובליקנים את קידומם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151