טיפולי פוריות אפשר גם בגיל מבוגר

יותר ויותר נשים מגיעות לשלב לידת הילדים בגיל מבוגר יחסית. האם גם בגיל מבוגר אפשר להצליח בטיפולי פוריות?

אני מעל גיל 40, ורוצה להרות. מה אני יכולה לעשות?
בשנים האחרונות, מסיבות כאלה ואחרות, נשים רבות אינן יולדות בגיל צעיר כפי שהיה בעבר. גיל הנישואין עלה, ויחד איתו – גם הגיל שבו נשים יולדות את ילדן הראשון. נשים רבות מגיעות להריונותיהן הראשונים רק סביב גיל 30, ולפעמים אף יותר.

עם זאת, פוריות האישה נמצאת בשיאה דווקא בשנות ה-20 של האישה. רמת הפוריות של אישה יורדת כבר מגיל 33, והחל מגיל 40 היא נמצאת בצניחה של ממש. כאשר ישנו גם צורך בטיפולים לעידוד הפוריות, חשוב לקחת בחשבון גם את גיל האישה. ככל שגילה של האישה מבוגר יותר, כך הטיפולים עלולים להיות מורכבים יותר, וגם סיכויי ההצלחה שלהם יורדים. כך לדוגמא, בטיפול שנועד לגרות את השחלות לייצר ביציות, התוצאות בגיל מבוגר תהיינה, בדרך כלל, טובות פחות מן התוצאות של טיפול זהה בגיל צעיר יותר. בגיל מבוגר יש צורך בכמות כפולה ואף משולשת של תרופות הורמונאליות, ועדיין – התוצאות אינן תמיד טובות כפי שהן מתקבלות בגיל צעיר.

עם זאת, בס”ד, ישנן בשנים האחרונות גם התפתחויות טכנולוגיות רבות, אשר מאפשרות לנשים ללדת גם בגילאים מבוגרים. ניתן לשמוע עוד ועוד סיפורים על נשים שהרו לראשונה בגיל 40 ויותר, ואפילו מעל לגיל 50.

אני מעל גיל 40, ורוצה להרות. מה אני יכולה לעשות?
בגלל הנתונים הללו, אישה שמעוניינת להרות בגיל מבוגר צריכה לעשות שיקולים מתאימים, ולפעול בדרכים המתאימות לגילה. באופן כללי, לנשים צעירות – מתחת לגיל 35 – מומלץ לפנות למרפאת פוריות אם חלפה שנה מאז ניסו להרות, ללא הצלחה. אך מעל לגיל 35 מומלץ לפנות למרפאת פוריות כבר לאחר חצי שנה, ובגילאים מבוגרים יותר מומלץ לעיתים להמתין עוד פחות. המטרה היא להתחיל את טיפולי הפוריות בגיל צעיר ככל האפשר, כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם.

בארץ, אישה צעירה שפונה למרפאת פוריות צריכה לעבור סדרה של טיפולי פוריות שונים, לפני שהיא נעשית זכאית לטיפול של הפריה חוץ גופית. אישה מעל גיל 39, לעומת זאת, זכאית להפריה חוץ גופית כבר מהטיפול הראשון. הסיבה לכך היא הניסיון לתת לאישה את הטיפול שיש לו סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר. גם בטיפול עצמו יש הבדל בין טיפול בגיל צעיר לטיפול בגיל מבוגר – מתחת לגיל 32, בהפריה חוץ גופית, מחזירים עובר אחד בכל פעם. אך ככל שהאישה מבוגרת יותר, כך גדל הסיכוי שהעוברים המוחזרים לא יהיו תקינים, כך שההיריון לא ייקלט. לכן מעל לגיל 40, כבר בטיפול הראשון מחזירים 3 עוברים, כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

ד”ר אמיר רבהון, מומחה לגינקולוגיה ולטיפולי פוריות ורופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית בביה”ח וולפסון, מציע מספר טיפים לנשים בגיל מתקדם שרוצות להצליח בטיפולי פוריות. העצה הראשונה היא לשמור על רצף של טיפולים. לדבריו, אישה צעירה יכולה לקחת הפסקה של חצי שנה בטיפולי הפוריות, מבלי שהדבר יפגע בסיכויי ההצלחה של הטיפול הבא.

אולם אצל נשים בגיל מבוגר יותר, הרצף הטיפולי משמעותי להצלחה. בנוסף, הוא ממליץ מאד לנשים שעוברות טיפולי פוריות – במיוחד בגיל מבוגר – להיעזר בתמיכה נפשית כזו או אחרת, משום שמדובר בתהליך ארוך שדורך הרבה מאד סבלנות.

עם סבלנות כזו, התמדה בטיפולים ותכנון נכון של הטיפול, אפשר בעזרת ה’ להצליח בטיפולי פוריות גם בגילאים מבוגרים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151