העולם מתקדם, האם נשארת מאחור?

אתם חייבים להיות מעודכנים: קבלו מספר המלצות לכלים מתקדמים שעשויים להיות שימושיים לבעלי עסקים

תעשיית הטכנולוגיה הישראלית, זו אשר זיכתה אותנו בכינוי – סטרטאפ ניישן, תופסת לא מעט מתשומת הלב הציבורית בישראל וככל הנראה בצדק, אולם יהיה שטחי מעט לגדר את תרומתה של הטכנולוגיה לכלכלה הישראלית בתחום ענף ההייטק בלבד.

למעשה, פיתוחי הטכנולוגיה, על נגזרותיהם השונות, מהווים מרכיב משמעותי בפעילותם של מרבית העסקים בישראל, כמעט בכל תחומי העיסוק ועבור עסקים קטנים ותאגידים כאחד.

אחד התוצרים של תהליך זה הוא המטלה שהוטלה על עסקים בתחומים שונים, גם כאלה שאינם חלק מענף ההייטק, להיות מעודכנים ביחס להתקדמות הטכנולוגית ולכלים השימושיים שזו הולידה עבור עסקים.

בין אם מדובר במערכות לניהול לקוחות, כלי פרסום מתוחכמים, מערכות לניתוח מידע וכו'. על כן גם אם אינכם שייכים לעולם הסטרטאפים, בעידן העסקי בו אנו חיים, לא עומדות לכם המותרות לא להיות מעורים בעולם הטכנולוגיה. כדי לסייע לכם מעט בעניין זה אספנו מספר המלצות לכלים אשר עשויים להיות שימושיים לבעלי עסקים.

חשבונית דיגיטלית

הסמארטפון המחבר אותנו לכל מקום מכל מקום, האופן בו WAZE שינתה את חיינו, כל אלה גורמים לנו לעתים לצפות כי בכל תחומי החיים נתקל בפתרונות זמינים, מהירים ונוחים באותה מידה. למרבה הצער בים הטכנולוגיה המתקדמת ישנם עדיין כמה איים המייצרים תחושה אנכרוניסטית מעט.

עד לפני מספר שנים אחת הדוגמאות הבולטות לכך הייתה החובה שהוטלה על בעלי עסקים להוציא חשבוניות מנייר. בעולם בו ניתן לשלוח בקלות מייל מפינה אחת של העולם לפינה רחוקה ממנה אלפי ק"מ, נראה היה מעט משונה כי בעל עסק, גם אם מדובר בעסק קטן ומקומי, עדיין יידרש לעשות שימוש בפנקס חשבוניות מודפס. למרבה השמחה, בשנים האחרונות נמצא לעניין זה פתרון בדמות פורמט חשבונית ירוקה, פורמט אשר זכה לאישור מצד המדינה כחשבונית לכל דבר.

המעבר לפורמט דיגיטלי אפשר כמובן את העתקת התהליך לרשת האינטרנט. על כן בישראל של 2016 מוצעים לבעלי עסקים מספר שירותים אינטרנטיים המאפשרים הוצאת חשבוניות דיגיטליות במערכת מבוססת אינטרנט. מעבר לנוחות בעצם הוצאת החשבונית מערכות אלו מספקות גם תיעוד נוח של חשבוניות עבר ועוד שלל תכונות שימושיות.

מערכת לשליחת ניוזלטר

כיום, כל עסק שמכבד את עצמו מחזיק רשימת תפוצה. רשימה זו של כתובות מייל של לקוחותיו, עוזרת לבעל העסק לשמור על קשר שוטף עם הלקוחות שלו. מערכת לשליחת ניוזלטר מאפשר יצירת קשר ישיר ומיידי עם כל הלקוחות הרשומים בקלות ובנוחות. במערכות מתקדמות אלה ניתן לפלח את הרשימה על פי מדדים שונים. לדוגמא: מתעניינים, רוכשים, חלוקה על פי מוצר או שירות וכד'.

כמו כן ניתן להפיק דוחות המציגים אינפורמציה רבה, כמו מספר הלקוחות שפתחו את המייל, שעות בהן קראו את המייל, מהם אחוזי הפתיחה ועוד. ניתן גם לבצע בדיקות השוואה בין 2 או יותר אפשרויות, על מנת לבדוק מה עובד טוב יותר. פילוחים אלה מאפשרים הבנה עמוקה יותר של התנהגות הלקוחות והלקוחות הפוטנציאלים של העסק, ולפי הנתונים המתקבלים ניתן לבצע שינויים ושיפורים בקמפיינים השיווקיים.

שליחת ניוזלטר לקהל הלקוחות, או הלקוחות הפוטנציאליים, יכול לשמש למספר מטרות. ראשית על מנת לשמר את הקשר עם רשימת התפוצה של העסק, דבר אשר יגביר את המודעות והחיבור למותג. דבר שני, על ידי הוספת מאמרים איכותיים ניתן לספק ערך מוסף לקורא ולמצב את העסק כסמכות בתחום. כמובן שזוהי גם פלטפורמה מצוינת לפרסום מבצעים והנחות מיוחדים.

מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM)

עד לפני כמה עשורים ניהול קשרי העסק עם לקוחותיו נסמך על הידע שנצבר במוחם של עובדי הארגון במגרת עבודתם מול הלקוחות, כזה אשר גובה לכל היותר על ידי רישום מידע בסיסי (אנשי קשר וכו') באמצעים כאלה ואחרים. מהפיכת המידע הדיגיטלית שינתה מהיסוד מצב, במציאות של ימינו כל פעולה של העסק (או מי מעובדיו) מול הלקוח יכולה להיות מתורגמת לפריט מידע דיגיטלי הניתן לשמירה ואחסון.

אולם חשוב לזכור כי שמירה ואגירה של מידע בלא מערכת אשר תאפשר ניהול יעיל של המידע והסקת מסקנות אופרטיביות, יוצר בעיקר גודש מבלבל בנוסח – מרוב עצים לא רואים את היער. מערכות ניהול קשרי לקוחות נועדו לייצר פתרון לאתגר זה ממש, ובשנים האחרונות כניסת שחקנים חדשים לתחום וההתקדמות בתחום הפכה את השימוש במערכות אלה לנגיש גם עבור עסקים קטנים ובינוניים.

מערכות CRM מתקדמות מבצעות תיעוד של מידע באופן אוטומטי בין היתר באמצעות התממשקות למערכות מידע אחרות בארגון ולמאגרי מידע חיצוניים (לדוגמא פלטפורמות מדיה חברתית). באופן זה העסק מסוגל לעקוב אחר התהליך העסקי המלא – פעולות השיווק והפרסום, הלקוחות שפעולות אלו הביאו, מידע אישי רלוונטי ביחס לאותם לקוחות, הפעולות שביצעו אותם לקוחות מול העסק ולהפך ועוד.

במקביל תאפשר המערכת לעסק לבצע מחקרים במידע שנאגר על פי חתכים שונים ולהסיק מן הנתונים צעדים מעשיים – לדוגמא – חשיפת העובדה שלקוחות בעיר מסוימת מתלוננים על איכות השירות שניתן להם באחוזים גבוהים יותר ממקומות אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151