זוגיות – גברים ונשים וכל מה שביניהם

איך אתם מרגישים כשאתם משוחחים בטלפון עם מישהו חשוב לכם והקו חוזר ונקטע? כך בדיוק אנחנו מרגישים בשיחה עם מישהו שלא מקשיב לנו. מהם הסימנים שאין לנו הקשבה מהאדם השני? זה פשוט: הוא עונה לא לעניין, או שלא עונה בכלל, או שהוא מסיח את הדעת בטלפון. ואין דבר מתסכל יותר מהרגשת ניתוק בזמן שאנחנו מחפשים קשר.

אין דבר מתסכל יותר מאשר לדבר עם מישהו שלא נמצא אתנו באמת כשאנחנו מחכים לתגובה שלו. כי גם אם אנחנו לא זקוקים לעצה שלו, אולי אנחנו זקוקים לתמיכה שלו ולעניין שלו. או במילה אחת, אולי אנחנו זקוקים לקשר אתו. וכשהוא לא מקשיב אנחנו מרגישים כמו אדם שמדבר בטלפון עם קו מנותק ואין בצד השני מישהו ששומע אותנו.

יש תקשורת ויש תקשורת ויש קשר, וזה לגמרי לא אותו הדבר. כשאנחנו מדברים עם בן זוגנו על תפעול הבית או ניהול המשפחה מספיקה לנו תקשורת. אבל כשאנחנו רוצים לדבר אתו על הכאב שלנו, אנחנו רוצים קשר.

תקשורת היא החלפת מידע חיצוני, קשר הוא החלפת מידע פנימי. בשביל שיח על שטיפת הכלים או על הוצאת הילדים מהגן מספיקה לנו תקשורת, אבל כדי להרגיש קרבה אנחנו זקוקים לקשר.

לדבר זה קל. כולנו מדברים. גם ילדים קטנים מדברים. אבל יצירת קשר היא כישור מיוחד במינו שאנחנו מפתחים, ושרבים בינינו לא פיתחו. דיבור הוא בעיקר החלפת מידע. אנחנו יכולים לדבר עם כל אדם על כל נושא בלי שיהיה בינינו קשר. כשאנחנו מדברים עם מישהו מתוך הקשבה מרוכזת ועניין הדדי, ואנחנו מתאמצים ממש להרגיש את השני, זה קשר.

אתם מרגישים מיד את ההבדל בין שיח עם אדם שמדבר אתכם, ובין שיח עם אדם שיוצר קשר אתכם. אתם מרגישים את זה בשפת הגוף, בהבעת הפנים, במבט העיניים. כשאתם רק מדברים ביניכם אתם כמו עיתון: אתם מספרים זה לזה מה קורה בבית, מה קורה בעבודה, איך עבר היום. כשאתם יוצרים קשר אתם כמו ספר, אתם נוגעים אחד בנפשו של השני, ומשאירים עקבות אחד בלבו של השני.

גם בזוגיות הטובה ביותר לא יכול להיות בינינו קשר כל הזמן. אנחנו צריכים לנהל את המפעל הזה שנקרא משפחה, וזה דורש תקשורת עניינית ויעילה שעונה על השאלות: מי, מתי, כמה, איפה, איך. זה בסיס המבנה שעליו אנחנו חיים ביחד, ואין בו מקום לשאלות כמו איך אתה מרגיש.
אבל כשעל הפרק נמצאים נושאים שנוגעים בציפור הנפש שלנו אנחנו צריכים להתחבר גם עם רוח הדברים, עם הסיבה שלהם, עם המשמעות שלהם. וזה הקשר שבינינו.

אנחנו מכירים את עוצמת החוויה המרוממת של קשר ברגעים של חיבור בינינו: ברגעים של התפייסות הדדית, ברגעים של התנצלות הדדית, ברגעים של סליחה הדדית. הרגעים האלה הם המבחן לקיומו של קשר בינינו. וביחסים שבהם אין כאב ואין התנצלות ואין סליחה ואין התפייסות, אין גם קשר.

ד"ר צביה גרנות
מטפלת מוסמכת לזוגיות
http://www.zviagranot.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151