הכבוד של שמואל – חלק ב'

בכוחות עצמו הצליח שמואל לגלות את הרומן של אשתו. הוא נקרע בין משפחתו שחשבה שנכון להם שיפרדו, לבין תחנוניה של אשתו שיחזור ואהבתו אליה. שמואל החליט לחזור הביתה ולשקם את הקשר. בחירתו האמיצה הביאה את משפחתו להתרחק ממנו. הוא יכול היה לחיות עם הקרבתו הגדולה, אלא שלאחר שנה הוא החל לחשוד בה פעם נוספת.

מכיוון ששמואל תפס אותה ומיד עזב את הבית, מעולם לא היתה ביניהם שיחה כזאת של כיצד הוא חשד בה מלכתתילה. המזל שלו כיום, שהוא לא חשף את הסימנים שהסגירו אותה. כשחזר הביתה, האמין בכל ליבו, שאפשר יהיה לעבור את המשבר הזה. אם לא בשבילו, אז לפחות בשביל הילדים. לדבריו, הם לא אשמים ולכן לא צריכים לסבול מזה. במשך מספר חודשים הם השקיעו בייצוב הקשר הזוגי, וכשכבר נראה היה שזה מאחוריהם, שמואל הבחין שוב באותם תסמינים. שוב יש לה כסף לבזבוזים.

שמואל לא האמין שזה קורה לו פעם נוספת. זה לא סיפור של בגידה רגילה, אלא כרגע נוסף לזה הקרבה מאד גדולה שעשה בשבילה כאשר יצא נגד המשפחה שלו, ועוד נגד הוריו. במשך מספר שבועות הוא שמר על איפוק, וניסה אפילו להתעלם מזה, מתוך מחשבה שזה רק בראש שלו. הרי תמיד יתכן שהיא צברה כסף בכוחות עצמה או קיבלה מהמשפחה שלה. לא משנה כמה הוא ניסה להניח לזה, המחשבות רדפו אותו. זה לא באמת היה סביר. זה לא באמת אפשרי, שאותו סימן שגרם לו לתפוס אותה בפעם הקודמת, לא יהיה גם הסימן שיעיד מה קורה היום. זה חייב לחזור על עצמו. עתה עלתה השאלה האם מדובר באותו גבר או כבר מישהו אחר.

במהלך אותה תקופה יוליה הספיקה להחליף מקום עבודה. כשתפס אותה בעבר, שמואל התמקד בהפסקת הצהרים שלה, וזה מה שגרם לו להיות ממוקד וגם להצליח בסופו של דבר. כיום היא עובדת משמרות, מה שידרוש שעות פעילות רחבות יותר. שמואל ידע שהוא כבר לא יוכל לעשות זאת בכוחות עצמו. הוא כבר איבד מספיק בגללה, ולא רצה גם לאבד את מקום העבודה שלו. הוא לא מצא חוקר מקומי, וגם העדיף שהעבודה תבוצע על ידי אדם זר שאינו מכיר את התושבים או שאולי מכירים אותו, והגיע עד אלי.

עם השנים אני מנסה לפתח איזה קהות חושים לדברים שאני שומע, וכל פעם אני מתבדה מחדש. אי אפשר להתעלם מהכאב שאתה שומע אצל אנשים. זה תמיד מחלחל ומשפיע. מסיבה כלשהיא, הסיפור שלו חלחל לתוכי באופן חזק יותר. אני חושב שזה היה בגלל הניגודיות הברורה של היותו בחור גרוזיני חזק, לבין האנושיות שהוא גילה לכל אורך הזמן הזה. החלטתי להתמקד באותם ימים בהם יוליה עובדת אחרי הצהרים, מה שמשאיר לה את הבקרים פנויים.

הגעתי לכתובת הבית כמו שסיכמנו. שמואל טען שהיא מתעוררת מאוחר אבל ליתר בטחון הייתי בכתובת כבר בשעה תשע. ניסיתי להקשיב מעבר לדלת ולא שמעתי קולות. כשלא זיהיתי תנועה במרפסת הבית עד שעה עשר, ביקשתי משמואל שיוודע עבורי שהיא אכן התעוררה. “היא לא בבית” התקשר אלי שמואל “יצאה מוקדם היום”. המחשבה הראשונה שעוברת היא שהתפספס יום עבודה אבל שמואל הצליח מעט לתחקר אותה על הסידורים שלה לאותו יום “היא אמרה שהיא צריכה לקפוץ לעיריה ולמספרה”. למזלי, שמואל מעורב כל כך בחייה של יוליה, שהוא מכיר את כל המקומות הללו. שעטתי אל המספרה, וראיתי אותה מבעד לחלון מסדרת את ציפורניה. בינגו. אפשר להתחיל לעבוד.

כחצי שעה לאחר מכן היא יצאה משם, והחלה לצעוד ברגל. התנהלות לא פשוטה לעקוב אחרי הולך רגל. בכל שלב היא יכולה לעלות לאוטובוס או מונית או שיאספו אותה, וקשה להתכונן לכל האפשרויות ביחד. יוליה כנראה אוהבת לצעוד ברגל, והלכנו איתה חצי עיר. לבסוף נכנסה לבית קפה, התיישבה וחיכתה. כדקה לאחר מכן הצטרף אליה גבר. מיהרתי לשבת לידם והזמנתי ארוחת בוקר. בינתיים עשיתי להם סרט ארוך במצלמה הסמויה. לאחר כשעה הם עזבו בנפרד את הקפה. הוא יצא עשרים שניות לפניה ופנה לכוון הרכב שלו. היא הלכה בעקבותיו, והדביקה לו נשיקה חטופה והמשיכה לדרכה לעבודה.

זה הספיק לשמואל כדי לדעת שזה קורה שוב. הוא גם זיהה את אותו גבר מהצילומים שהראיתי לו. “מה אתה מתכוון לעשות ?” גיששתי איתו. “להחזיר לעצמי את הכבוד” קבע, ולא הבנתי את כוונתו. התחננתי בפניו שישמור על אותו איפוק והגיון בריא ששמר על כה. חששתי שהסיטואציה שהוא נוצר אליה תטריף אותו והוא עלול לעשות צעד קיצוני.

לפני זמן מה התקיפו שוב את שדרות, ונזכרתי בשמואל. החלטתי לקפוץ דרומה כדי לתמוך מעט בתושבי הדרום, ולו רק כתירוץ לפגוש אותו שוב. שמואל שמח שהתקשרתי להתעניין בו. ישבנו שוב, כמו בפעם הראשונה, ברכב שלי מול המפעל שלו. שמואל לא אמר לה דבר אחרי החקירה שלי. בצורה מגמתית הוא החל למשוך כספים במזומן מהבנק, רוקן את החשבון, והכניס את חשבון למינוס גבוה. במקביל לקח הלוואות על חשבון קרנות שהיו לו. במשך מספר חודשים הוא עשה זאת בלי שהיא תרגיש. כשיוליה הבחינה בזה, הוא הסביר לה שהוא הפסיד בהימורים, וכדי לכסות את זה לקח הלוואות בשוק האפור ומהבנק. הוא התחנן בפניה שתסלח לו, ושתעזור לו לעבור את המשבר הזה, בדיוק כמו שהוא בזמנו הקריב את עצמו בשבילה כשהיא עשתה שטויות. הוא הציע לה למכור את הדירה ולקנות דירה קטנה יותר, כדי שההפרש יכסה את ההימורים. כך עשו. “מאז היא רודפת אחריי ואחרי הכסף שלקחתי מהדירה” אמר אבל לא חייך “כמובן שלא קנינו דירה חדשה”. לא קל היה לו לעשות לה את המהלך הזה. “לפחות המשפחה שלי תומכת בי בחזרה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151