בנט לזלנסקי: מנהלים את המשבר בצורה רגישה

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד השתתפו בטקס יציאת משלחת הסיוע הישראלית להקמת בית חולים שדה באוקראינה. בנט התייחס לטענות של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בנאומו ואמר: "ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון – באפיקים שונים ומגוונים. אנחנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים – והם מורכבים".

"ממש מהימים הראשונים הוצאנו מטוסי סיוע עם טונות רבות של ציוד רפואי ודברים אחרים, אנחנו קולטים כאן עולים – זכאי חוק שבות ושאינם – ופותחים את דלתותינו עד יעבור זעם כדי לתת להם מזור. דווקא הבוקר, אני רוצה לומר בצורה הכי ברורה: עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע של מדינת ישראל לאזרחי אוקראינה. תהיו גאים בכל הפעולות שמדינת ישראל עושה. משלוחי תרופות, הקמת בית חולים שדה, פעולות גם במימדים אחרים, אין הרבה מדינות שפועלות בהיקפים כאלה", דברי בנט.

הוא ביקש להודות לצוותים שיוצאים להקמת בית החולים ואמר: "זה בוקר מיוחד מאוד. אני מאוד נרגש ושמח להיות כאן הבוקר, ולהוציא לדרך את משלחת הסיוע שתקים בית חולים שדה במערב אוקראינה. בשבוע האחרון כל השותפים הנפלאים שנמצאים כאן – משרד החוץ, משרד הבריאות, בתי החולים שיבא ושניידר, וקרן שוסטרמן – עובדים במרץ מסביב לשעון כדי שהיוזמה הזו תקרום עור וגידים, ותצא לדרך. היו כמה מכשולים בדרך אבל התגברנו".

שר החוץ יאיר לפיד הוסיף, "ישראל היא המדינה הראשונה ששולחת בית חולים שדה לתוך אוקראינה, כדי לטפל בקורבנות המלחמה. אנחנו עושים זאת למען הילדים האוקראינים, אבל גם הילדים שלנו צריכים לדעת שמדינת ישראל אינה עומדת מנגד.

במקום שבו יש סבל ואימה, אנחנו נושיט יד מנחמת ונעשה הכל כדי לעזור". "אנחנו שולחים עם בית החולים הזה לא רק את הצוותים הרפואיים הטובים בעולם, אלא גם את ליבנו, את התמיכה וההזדהות שלנו. זוהי מלחמה אכזרית ומיותרת, והיא צריכה להפסק. השבועות האחרונים הם תזכורת לכך שעלינו להיות תמיד חזקים. להיות מסוגלים להגן על עצמנו בכל רגע ובכל תנאי", סיכם לפיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151