שני לוחמי מג"ב נרצחו בפיגוע ירי בחדרה

לוחמי מג"ב רש"ט יזן פלאח, בן 19 מכסרא סמיע ורש"ט שיראל אבוקרט, בת 19 מנתניה, נרצחו ביום ראשון בפיגוע ירי בחדרה.

פלאח התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. הוא השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

אבוקרט, תושבת נתניה, התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח.

במהלך קרב היריות של לוחמי משמר הגבול עם המחבלים החמושים נפצעו באורח קל עד קשה שלושה לוחמים ולוחמת נוספים, שפונו לבית החולים הלל יפה.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל".

מצילומי מצלמות האבטחה עולה כי המחבלים המתינו שאוטובוס יגיע לתחנה ושנוסעים ירדו ממנו ואז פתחו באש לעבר העוברים והשבים.

שני המחבלים שפתחו לעבר השוטרים באש מנשק אוטומטי נוטרלו על ידי שני שוטרי יס”מ ששהו במקום במקרה וסעדו במסעדה סמוכה.

השניים חתרו למגע עם המחבלים וניהלו איתם קרב יריות ממושך על הכביש עד שפגעו בהם. במערכת הביטחון מעריכים כי המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה השתייכו לדאעש.

מהמשטרה נמסר לפני חצות כי אין אזרחים בקרב הפצועים בפיגוע הירי בחדרה. לבית החולים הלל יפה פונו בסך הכול 12 נפגעים. מצבו של אחד מהם מוגדר קשה, אחד במצב בינוני, שלושה קל – והיתר נפגעי חרדה. בפיגוע נרצחו שני ישראלים – גבר ואישה.

מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב יורם סופר מסר הצהרה בזירת הפיגוע בחדרה ואמר, "בסביבות 20:30 אירוע פיגוע ירי חמור ביותר במהלכו המחבלים יורים והורגים. באירוע חוסלו שני המחבלים על ידי לוחמים שישבו לאכול במסעדה, פתחו באש וחיסלו את המחבלים. עיבינו את כל המחוז בשוטרים כולל אזור ואדי ערה ואנחנו בסריקות כדי לוודא שאין עוד מחבלים. אנחנו מתכוונים לבצע עוד מעצרים בהמשך", דברי סופר.

במשטרה זיהו ככל הנראה את המחבלים כערבים אזרחי ישראל שהחזיקו בנשק גנוב ככל הנראה והגיעו מאום אל פחם. על פי דיווחים כוחות גדולים של משמר הגבול פועלים בעיר. ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לתחנת המשטרה בחדרה. הוא שוחח עם אחד הלוחמים שחיסל את המחבלים, ולאחר מכן יקיים חיתוך מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, ראש השב"כ, מפקד המחוז, מפקד מג"ב וגורמים נוספים.

במקביל, שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה.

ארגון הטרור האסלאמי דאעש (המדינה האסלאמית) נוטל אחריות לפיגוע הירי בחדרה שבוצע ע"י שני תושבי אום אל-פחם, ובו נרצחו שני לוחמי מג"ב, יזן פלאח ושיראל אבוקרט.

בהודעה שפרסם דאעש נכתב: "לפחות שני פעילים במשטרה היהודית נהרגו ואחרים נפצעו בהתקפת פלישה משולבת של לוחמי המדינה אסלאמית בצפון פלסטין".

להודעה צורפה תמונה של שני פעילים רעולי פנים וחוגרים אפודים המצוידים בתחמושת ונמסר, כי שני המחבלים איימן אגבריה וח'אלד אגבריה אמרו את שבועת הנאמנות למנהיג של המדינה האסלאמית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעולם אל תפסיד, הרשם לניוזלטר שלנו

כתבות אחרונות

בחירת העורך

תיהיה בקשר איתנו

הכתובת שלנו:

 

2851 SW 58 Manor

Fort Lauderdale FL 33312

954.592.5151